Terug

Handelen op de onbalansmarkt met Frank Energie

Frank Energie heeft twee Batterijmodi om jouw Sessy aan te sturen, onbalanshandel en zelfconsumptie plus

Je vindt alle details op de website van Frank Energie door op de linkjes hieronder te klikken.

 

Om beide strategiën van Frank mogelijk te maken zijn er een paar stappen die je moet uitvoeren in de Sessy-portal

1. Stel de laadstrategie van Sessy in op nul-op-de-meter.

2. Zet het schuifje Aansturing door Frank Energie op Ja, zo geef je Frank Energie de toestemming* om jouw Sessy op bepaalde momenten anders te laten werken.

3. Na het aanpassen van deze instellingen druk je op opslaan.

 

In de app van Frank energie kun je wisselen tussen de verschillende batterijmodi

In de Sessy portal kan de strategie op nul op de meter blijven staan.

Wil je geen gebruik maken van aansturing door Frank Energie? zet dan het schuifje in stap 2 op “nee”

Wanneer sturing door Frank Energie uit staat zal de batterij niet zichtbaar zijn in de Frank Energie app, mocht je dit later weer aanzetten dan wordt de batterij in de Frank Energie app weer weergegeven zonder het verlies van historische data.

 

Wil je dat Sessy niets doet? dan kun je Sessy aan/uit zetten in de sessy portal.

 

Onbalans op het net onstaat door een verschil in de voorspelde afname of gebruik en de daadwerkelijke afname of gebruik op het nationale elektriciteitsnet. Om onbalanspieken op het net op te vangen zijn vele partijen actief. Die partijen, moeten hun eigen tekorten of overschotten oplossen. Lukt dat niet, dan bieden ze die tekorten of overschotten aan op de onbalansmarkt. Andere partijen kunnen dan bieden om meer of minder te gaan verbruiken en ontvangen daarvoor een vergoeding. Als die vergoedingen heel hoog oplopen, zijn er dus een problemen op het net waar de Sessy’s op ingezet kunnen worden.

Deze overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht. Geschillen die niet onderling kunnen worden opgelost, kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.

Voor verdere vragen of meer informatie, neem contact op met Charged B.V. via info@sessy.nl. We staan klaar om je te helpen en willen graag van GridEase een succes maken.

Als je je Sessy al op GridEase hebt gezet én je bent klant van FrankEnergie maar het handelen met Frank lukt nog niet? Zorg ervoor dat Frank Energie je serienummer van de Sessy heeft. Stuur dit naar slimhandelen@frankenergie.nl. Zij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk kunt starten met handelen op de onbalansenergiemarkt!

Dit doe je zelf door in de Sessy portal de laadstrategie ‘Frank Modus’ te kiezen.

Voor vragen over het energiecontract of de app kun je contact opnemen met Frank Energie. Voor technische vragen over de batterij zelf is je batterijleverancier het eerste aanspreekpunt.

Over het algemeen bevatten polisvoorwaarden van verzekeraars geen specifieke vermeldingen over thuisbatterijen, en worden deze gezien als vergelijkbaar met zonnepanelen en warmtepompen. Het is raadzaam om je specifieke situatie te verifiëren bij je verzekeringsmaatschappij.

Nee, de app beheert alles automatisch na het instellen van je voorkeuren.

Elke nieuwe thuisaccu draagt bij aan een betere balans op het net, wat leidt tot minder prijsvolatiliteit op de onbalansmarkt. Tegelijkertijd zullen toekomstige marktontwikkelingen zoals de toename van wind- en zonne-energie de onbalansprijzen beïnvloeden. Wij anticiperen dat handelsresultaten stabiel zullen blijven.

Ja, door Frank Energie genereert inkomsten onze dienst ‘slim stroom handelen’ kosteloos aan te bieden en zonder marge op het Frank Slim contract, behouden ze een klein percentage van de winst uit onbalanshandel. Sessy houdt hier niets aan over.

In Nederland biedt handelen op de onbalansmarkt, waar onbalansprijzen fluctueren, de meest lucratieve mogelijkheid voor eigenaren van thuisbatterijen. Let wel op dat je batterij terugverdienen geen garantie is. We kunnen het maar gezegd hebben.

Dit hangt af van het probleem; bij hardwareproblemen neem je contact op met Sessy, bij andere problemen met Frank Energie.

Neem contact op met Charged via info@sessy.nl of 085-0608499.

Neem contact op met Frank Energie.

Je dient je internetprovider te contacteren.

Neem contact op met Sessy via info@sessy.nl of 085-0608499.

Nee, maar we streven ernaar om het maximale rendement voor je te behalen.

Nee, er is geen invloed op de garantie.

Dit is afhankelijk van de situatie op de onbalansmarkt; de batterij kan contra-intuïtief werken.

Frank Energie regelt dit slim voor je.

Frank Energie stelt dit slim voor je in.

Nee, je definitieve rendement is zichtbaar na 2-3 dagen.

Nee, het is het beste om de aansturing over te laten aan Frank Energie.

Ja, dit kun je zien in de Frank Energie app.

Dit is afhankelijk van de onbalansprijzen en andere factoren. Neem voor meer informatie contact op met Frank Energie.

Als je een slim laden contract hebt met Frank Energie, is dat in orde. Zo niet, mail dan naar info@sessy.nl.

De afrekening verloopt via Frank Energie.

Frank Energie rekent dit af op basis van je verbruik.

Je kunt dan een dynamisch energiecontract afsluiten bij Frank Energie om te handelen op de onbalansmarkt.

Je kunt een rendement van 85% behalen; 15% van de opbrengst gaat naar Frank Energie. Wil je zien hoe het rendement berekend is? Kijk dan op de website van Frank Energie.

Je betaalt de thuisbatterij aan Sessy.

Overtuigd van Sessy?

Bestel nu
Sessy