De komende twee jaar gaat het Energielab van Vereniging Eigen Huis testen wat een thuisbatterij voor woningeigenaren kan betekenen en met welke praktische zaken je rekening moet houden. Vier van de dertien deelnemende huishoudens hebben inmiddels een Sessy thuisbatterij gekregen en zullen de komende tijd worden gevolgd. De uitkomsten van de test worden door onderzoeksbureau CE Delft geanalyseerd. Sessy thuisbatterijen in pilot van Vereniging Eigen Huis – Sessy thuisbatterij
Met Sessy heb je altijd de flexibiliteit om van modus te wisselen. Mocht je een andere modus leuker vinden of verandert de markt waardoor een andere modus aantrekkelijker wordt, dan kun je met twee drukken op de knop de instellingen van Sessy aanpassen. Maar wat als je jouw eigen zonne-energie wilt opslaan om deze later zelf te gebruiken én zo nu en dan bij grote pieken en dalen wilt deelnemen aan de onbalansmarkt? Voor deze wens hebben we GridEase ontwikkeld. GridEase is een programma in samenwerking met Eneco, waarmee jouw Sessy thuisbatterij helpt om het elektriciteitsnet in balans te houden. Lees meer
Sinds 2004 stimuleert de salderingsregeling Nederlandse huishoudens om te investeren in zonnepanelen. Deze regeling heeft zijn vruchten afgeworpen, want inmiddels wekt één op de vier huizen eigen zonnestroom op. Vanaf 1 januari 2027 komt de salderingsregeling voor zonnepanelen te vervallen. Dit staat in het coalitieakkoord dat recent is gepresenteerd. Lees meer
Leuk om te melden is dat Sessy-klanten vanaf 1 mei 2024 via Frank Energie op de onbalansmarkt kunnen handelen. Dit is een uitbreiding naast de bestaande mogelijkheid om via de dynamische modus van Sessy op de EPEX markt te handelen. Handelen op de onbalansmarkt met SessyConnect – Sessy thuisbatterij
In de eco-modus zal Sessy automatisch beginnen met laden tijdens de goedkoopste uren (het aantal uren en het laadvermogen kun je zelf instellen). Zodra deze voordelige uren voorbij zijn, schakelt Sessy over naar nul-op-de-meter, waarbij de opgeslagen energie exclusief voor jouw huishouden wordt gebruikt. Zo benut je altijd de meest voordelige energie. Ontdek de nieuwe eco-modus van Sessy thuisbatterij – Slimmer energie gebruiken! – Sessy thuisbatterij
De naam zegt het al een beetje, met SessyConnect connect je jouw Sessy(‘s) aan een de door jou geselecteerde partner. Hoe werkt SessyConnect? – Sessy thuisbatterij
In maart maakten we bekend samen te gaan werken met Frank Energie, om handelen op de onbalansmarkt mogelijk te maken. Lees meer
Onze thuisbatterijen en de recente investering van 2 miljoen euro door SmartHub Incubator Industry hebben overal de aandacht getrokken. Van televisiekanalen zoals RTL-Z en Omroep Gelderland tot radiostations zoals BNR, we waren letterlijk overal te zien en te horen. Ook in tal van kranten en op verschillende websites is ons verhaal gedeeld. Lees meer
Goed nieuws voor iedereen die overweegt een slimme thuisbatterij aan te schaffen, of al een slimme thuisbatterij heeft. Consumenten kunnen de btw op de aankoop van een thuisbatterij terugvragen bij de Belastingdienst. Dit is de eerste subsidie op thuisbatterijen voor consumenten. Dit geldt zowel voor mensen die al zonnepanelen hebben als voor diegenen die alleen een thuisbatterij willen aanschaffen. Onze partner De Centrale heeft dit mogelijk gemaakt en helpt je hier graag bij. Lees meer
Terwijl we het einde van het jaar naderen, willen we graag een moment nemen om terug te kijken op de reis van Sessy thuisbatterij. Dat was een periode van uitdagingen en groei die we zonder jou nooit hadden kunnen meemaken.
Q1 De start
In Q1 stonden we in de startblokken en begonnen we met installeren. Na twee weken installeren in januari moesten we weer terug naar de tekentafel. De eerste klanten vonden Sessy toch iets te veel geluid produceren. Dit was een tijd van lange dagen en late avonden, maar het heeft de Sessy een stuk stiller gemaakt.
Q2 Capaciteitsuitdagingen
Door de ongeplande stilstand in het eerste kwartaal moesten we alle zeilen bijzetten om de achterstand goed te maken. Met man en macht hebben we gewerkt aan het opschalen van onze productie en installatiecapaciteit. Langzaam maar zeker kwam de vaart er in en kwamen we op stoom.
Q3 Overwinnen van problemen
In Q3 stonden we voor uitdagingen in de software. Maar met innovatie, luisteren naar jullie ideeën en hard werken hebben we de interne software van Sessy en het portal een stuk beter gemaakt. In juli begonnen de achterstand op installaties eindelijk terug te lopen. Voor de beeldvorming: we hebben in het derde kwartaal 664 Sessy’s geïnstalleerd.
Q4 Doorbraak en groei
Nu, in Q4, hebben we in totaal meer dan 2000 Sessy’s succesvol geïnstalleerd! We hebben een grotere werkplaats en partnerschappen met installatiebedrijven die Sessy’s ook gaan verkopen.
Naast een passie voor batterijen, heeft Roeland ook een passie voor statistieken. Deze excel-nerd kon zijn jaar niet beter afsluiten dan met onderstaande opsomming.
Sessy Statistieken:
Dit jaar was een reis van leren, groeien en innoveren. Jouw steun en vertrouwen in Sessy hebben ons geholpen deze mijlpalen te bereiken. We kijken uit naar wat het komende jaar brengt en hoe we samen verder kunnen bouwen aan een duurzamere toekomst. Bedankt voor het deel uitmaken van onze reis.
Wat een geweldige opkomst hadden we tijdens onze gebruikersdag op vrijdag 9 juni! We willen graag alle aanwezigen bedanken voor hun enthousiasme en betrokkenheid. Het was een inspirerende en informatieve dag, waarin we waardevolle kennis hebben uitgewisseld en gezelligheid hebben gedeeld.
Tijdens de gebruikersdag hadden we de zaal opgedeeld in verschillende stands, waar specifieke informatie werd gepresenteerd om bezoekers een diepgaand inzicht te geven in de verschillende aspecten van Sessy. Het was een fantastische gelegenheid om meer te leren en te ontdekken over de mogelijkheden van onze innovatieve thuisbatterij.
Daarnaast hebben we ook ruimte geboden voor alle vragen van bezoekers, en we hebben ons best gedaan om deze zo goed mogelijk te beantwoorden. We waarderen de waardevolle bijdragen, vragen en ideeën die werden gedeeld tijdens de Gebruikersdag.
Blijf op de hoogte van onze toekomstige evenementen en updates door regelmatig onze social media-kanalen en website te bezoeken. We kijken ernaar uit om jullie binnenkort weer te verwelkomen!
01-05-2023 – Het is voor velen een tijdje geleden dat jullie voor het laatst iets van ons hebben gehoord, er is veel energie gegaan naar de eerste uitleveringen van de eerste batch. Maar, natuurlijk is het ook belangrijk degene die wachten op de hoogte te houden. Dus, hierbij een interessante update waardoor je weer helemaal bij bent.
Leveringen en installaties
Natuurlijk is de belangrijkste vraag voor jou: wanneer komt mijn Sessy? Het antwoord daarop is niet heel gemakkelijk te geven. Wel kunnen we je het proces vertellen en zeggen hoever we zijn.
Het proces – Na een bestelling kom je in de wachtrij. In principe proberen we op volgorde van aankoopdatum te leveren. Als je levering in de buurt komt krijg je van ons een mail met een formulier. Daarin kan je alle informatie kwijt zodat de installateur goed voorbereid zijn werk kan doen en een werkende installatie achter kan laten. Na beoordeling van het formulier en het plannen van een logische route, sturen we een datumvoorstel voor installatie. Als je daar positief op reageert, zal de installatie op die dag plaatsvinden. Als je die dag niet kan, kan het zijn dat een volgende datum even op zich laat wachten.
Hoe ver zijn we – We hebben meer dan 100 Sessy’s nu in Nederland draaien. Dat hadden er veel meer moeten zijn. De redenen voor de vertraging zijn met name fouten die in een printplaat geslopen zijn en feedback over het geluid. Beide hebben we flink aangepakt en opgelost. Maar de gecreëerde achterstand is een feit.
Het goede nieuws is dat de productie nu goed op gang is en we wekelijks nieuwe installateurs aantrekken om Sessy’s te installeren. Productie, installatie en beschikbaarheid moeten allemaal bij elkaar komen, dit gaat steeds sneller maar we draaien nog niet op volle toeren. Zonder in deze algemene mailing in te kunnen gaan op de individuele gevallen, is het beeld nu samengevat in het onderstaande plaatje. We zien dat batch 1 plaatsvond in het eerste kwartaal, met overloop in kwartaal 2. Batch 2 zal deels nog in kwartaal 3 plaatsvinden en batch 3 zal deels gebeuren in het vierde kwartaal.
Natuurlijk werken we er heel hard aan om de installatiecapaciteit uit te breiden en op dit schema in te lopen. Het is voor veel installateurs nieuw om producten als een Sessy te installeren maar we ontvangen veel positieve feedback van de installateurs over het gemak maar ook zeker het plezier! Dat is een goed bruggetje naar een voorstel hieronder.
Installatiecapaciteit
Om in te kunnen lopen op de achterstand, kunnen jullie helpen. Als je een Sessy inclusief installatie hebt gekocht en je hebt een voor jouw bekende (huis)installateur die Sessy kan installeren, dan kunnen wij dat wellicht met jullie geregeld krijgen. Als jullie aan ons kenbaar maken dat je een installateur kent die Sessy voor je wil installeren, mail ons op info@sessy.nl. Wij maken met deze installateur afspraken over leveringen, ondersteuning, kosten en garanties. Mocht dit een optie voor je zijn, kan dat de wachttijd verkorten.
Natuurlijk proberen we in contact te komen met installateurs die de capaciteit hebben om ook bij anderen de Sessy’s netjes werkend aan de muur te krijgen. Als je heel goede ervaringen hebt met een bepaalde installateur, dan helpt het ons als je ons een bedrijfsnaam en contactpersoon toestuurt.
Mocht een installateur Sessy niet kennen en batterijen een beetje spannend vinden, dan zijn de installatiehandleidingen hier te vinden: https://sessy.nl/handleidingen/. Deze handleidingen zijn nog niet definitief, maar goed genoeg om te zien dat elke installateur dit kan.
Portal aangepakt
We hebben er nog niet veel over gecommuniceerd, maar Sessy heeft een portal waar je kan zien wat Sessy aan het doen is (https://portal.sessy.nl). Hoewel functioneel, is het portal nog volop in ontwikkeling en we werken er continu aan om het beter te maken. Elke week lanceren we verbeteringen en nieuwe functies. Dus als je al een Sessy hebt hangen, kijk dan regelmatig naar het portal voor updates.
Heb je wel al Sessy’s hangen, maar je Sessy(‘s) nog niet aangemeld in het portal? Dan kan je dat alsnog doen. De procedure is simpel en staat hier: https://sessy.nl/handleidingen/.
ISO9001 gehaald
Onze organisatie heeft deze week een externe audit van ISO9001 gehad. Deze fase 2 audit geeft, bij het halen, de door ons zeer gewenste ISO9001 certificering. Dit certificaat is voor ons belangrijk om naar buiten te laten zien dat we een continu lerende organisatie zijn die gestandaardiseerde processen hanteert voor ontwerp, productie (assemblage) en distributie. Het resultaat van de audit was heel positief. De audit moet nog door de accrediteur beoordeeld worden en daarna kunnen we het begeerde certificaat ingelijst aan de muur hangen.
Homey app
Naast een eigen portal vinden wij het bij Charged belangrijk dat Sessy opgenomen kan worden in het huishouden waar ook andere platformen actief zijn. Een populair platform is het huisautomatiseringssysteem Homey (https://homey.app/nl-nl/app/nl.sessy/Sessy/). De app die gebouwd is integreert de Sessy volledig in de Homey-Pro. Ondersteuning van de cloud versie van Homey wordt nog uitgewerkt. Nu heb je nog een Homey Pro nodig. Voor de duidelijkheid: Sessy werkt dus prima zonder Homey, maar werkt ook goed met Homey.
Home Assistant integratie
Ook voor het platform Home Assistant is er een integratie. Met veel dank aan een gebruiker die op Tweakers bekend staat als PimDoos. De integratie is te vinden op github (https://github.com/PimDoos/ha-sessy). Dit is een van de redenen dat we Sessy een open API hebben gegeven. We worden enthousiast dat dit wordt opgepakt door de community en kijken uit naar ontwikkelingen die we samen nog meer kunnen doen.
Gebruikersdag een succes
We hebben een succesvolle eerste versie van een gebruikersdag achter de rug. Op 25 maart jl. hebben meer dan 200 mensen de reis naar Herveld gemaakt om daar het team achter Sessy te ontmoeten. Het was, volgens de feedback die we kregen, een leuke en nuttige middag. Veel vragen die er leven bij de aanwezigen zijn besproken, ideeën zijn uitgewisseld en contacten zijn gelegd.
Als iemand nog leuke foto’s heeft gemaakt en kan delen met info@sessy.nl, dan graag, want wij zijn ze vergeten te maken 😊.
Aankondiging gebruikersdag 2, 3 en 4
We hebben voor deze eerste editie toen alleen mensen uitgenodigd die zich vroeg in de voorverkoopfase van Sessy hebben ingeschreven. Omdat mensen het erg nuttig vonden, willen we alle kopers van Sessy de gelegenheid geven om ook langs te komen. We hebben 3 data uitgekozen om jullie te ontvangen met al jullie vragen, ideeën en verzoeken. Wij staan met het team klaar om jullie verder te helpen. We doen dit met een open inloop, waarbij je langs verschillende tafels kan lopen om met verschillende teamleden te spreken over productie, koppelingen, software, installatie en wat dan ook.
Op korte termijn volgt een e-mail met de uitnodiging. In deze uitnodiging kunnen jullie kenbaar maken op welke dag jullie kunnen en willen langskomen. Om alvast in de agenda vast te leggen, de data voor de gebruikersdagen zijn:
Alle bijeenkomsten zullen tussen 14:00 en 17:00 uur zijn in Herveld. Adres: Zalencentrum de Hoendrik aan het Dorpsplein 22, 6674 BW Herveld. Als er teveel aanmeldingen zijn, moeten we aanmeldingen doorschuiven naar gebruikersdagen die we na de zomervakanties gaan organiseren. We zullen jullie na aanmelding een uitnodiging sturen.
Voorbeeld installaties
Nu we al een heel aantal Sessy’s in het veld hebben, kunnen we ook wat foto’s delen van installaties. Dit geeft wellicht een goed beeld van wat je voor jouw situatie kan verwachten.
Tot slot
We hopen dat jullie na het lezen van deze mail weer helemaal up-to-date zijn. We zijn op de goede weg, we doen de goede dingen, maar het pad is soms wat hobbeliger dan we hadden voorzien. We hopen jullie op de gebruikersdagen te zien. Natuurlijk geldt dat jullie ook nog altijd kunnen bellen en mailen met vragen en opmerkingen (hopelijk niet allemaal tegelijk 😊).
Met vriendelijke groet,
Team Sessy
Corinne, Max, Martijn, Marc, Wijnant, Feras, Frank, Tiemen, Tom, Anita, Twan, Roeland
Zoals eerder gemeld zijn we opgestart met de productie en zijn de eerste leveringen van Sessy een feit. Met de lancering van het portal kunnen mensen met een geïnstalleerde Sessy zien wat de status van Sessy is. Daarmee is een belangrijke mijlpaal gehaald, namelijk dat het hele concept werkt met het samenspel van elektronica, hardware, software en cloud portal.
Om hier te komen heeft heel wat bloed, zweet en tranen gekost. Maar we zijn blij dat het concept staat. Zijn we er dan nu? Nee, zeker niet. Nu begint het volgend traject: komen tot een fijngeslepen proces om met minder moeite de gewenste kwaliteit en kwantiteit te leveren. Daarin zien we nu wat barstjes ontstaan in het plaatje wat we jullie tot nu toe konden schetsen. We willen in deze update 3 dingen behandelen: 1) leverschema, 2) geluidsproductie, 3) gebruikersdag.
Leverschema
We hadden namelijk eerder gemeld dat we alle belangrijke componenten al hadden besteld om leverproblemen te voorkomen. Dat is ook zo. Onze voorraad staat er letterlijk vol mee. Maar Sessy is toch stiekem een complex product, met veel verschillende onderdelen die allen nodig zijn voor een goede werking. Op een belangrijk onderdeel, met het brein van Sessy, bleek in de levering een fout te zijn geslopen. De voorraad die we binnen hebben gekregen is wel te gebruiken, maar levert veel handwerk op. Machines zijn daar heel goed in, mensen een stuk minder.
Voor de eerste 50 Sessy’s hebben we toch besloten dat handwerk te doen en onder de microscoop letterlijk weerstandjes, draadjes, en spoelen aan te passen. Zo konden we twee dingen laten zien: 1) Sessy werkt! En 2) we weten met die aanpassingen dat een tweede levering wel goed gaat komen. Het probleem wat zich voor doet is daarmee wel dat ons schema in de war raakt. Ik denk dat het tijd is om in te zien dat niet alle leveringen die we hadden voorzien voor het eerste kwartaal, ook in het eerste kwartaal gaan plaatsvinden ☹. Vervelend om te melden, maar we houden van open communicatie, ook (of misschien wel juist) als het tegen zit.
Tussen nu en het moment dat we de productie weer goed kunnen oppakken zit naar verwachting 6 weken.
Er is weer een hoop te vertellen over Sessy. In deze mail lees je de laatste stand van zaken over de ontwikkelingen.
NOS uitzending 17 januari
Als je het NOS journaal van 18.00 of 20.00 van dinsdag 17-01-2023 hebt gezien, dan heb je gezien en gehoord dat de 2de kamer bezig is met de afbouw van de salderingsregeling. Wellicht heb je zelfs Sessy voorbij zien komen bij een van de eerste deelnemers aan de voorverkoop vorig jaar. Ron, je stond er goed op!
Als de NOS op bezoek komt geeft dat wat stres, maar ook een hoop leuke reacties.
Levering prototypes
Eind 2022 hebben we bij drie klanten een prototype geïnstalleerd. Dat was hard werken voor het team, maar het is gelukt. Judith, Hans en Ron dank voor het mogen ophangen van de prototypes in afwachting van jullie uiteindelijke versie van Sessy!
We kunnen nu data verzamelen en de leerpunten van de eerste installaties verwerken. Een aantal onhandigheden waar we tegenaan liepen zijn we nog aan het oplossen, dat duurt langer dan we hadden gedacht. Maar goed alles om een goed product af te kunnen leveren.
Certificering
Eind 2022 hebben we door een laboratorium testen laten uitvoeren op het cellenpakket in de Sessy voor de UN38.3 keuring. Gelukkig zijn we geslaagd! Met dit certificaat mogen we nu Sessy’s over de weg vervoeren. Een mooie stap op weg naar het bewijs dat Sessy aan alle veiligheidsnormen voldoet.
Een ander belangrijk certificaat is EN50549. Deze norm gaat over het mogen terug-leveren op het net. Een heel strikte norm die er voor zorgt dat ons elektriciteitsnet niet uitvalt. We zijn met een deel van het team en een Sessy naar Keulen gereden om een zogenaamde pre-compliance test te doen. We wilden graag weten hoeveel van de testen we al door zouden komen, voor we voor de echte test gaan. Als we zo naar de resultaten kijken, gaan we daar voor het einde van januari ook goed doorheen komen.
Productie
Waar onze productiehal tot voor kort nog gevuld was met testen en apparatuur, wordt de hal nu ingericht voor de productie. De meeste onderdelen die nodig zijn voor een Sessy staan al in de rekken te wachten tot ze geassembleerd kunnen worden. We hadden al willen beginnen, maar het is nu verstandig om de gevonden problemen met de prototypes eerst goed op te lossen.
Installatiecapaciteit
Al vroeg in de ontwikkeling hebben we nagedacht over de installatiecapaciteit die we nodig hebben om alle Sessy’s door installateurs aan de muur te kunnen hangen. Zoals veel mensen wellicht al wel weten, zijn goed installateurs erg druk en dus moeilijk te vinden. Dit zou voor het eerste kwartaal mogelijk voor wat vertraging kunnen zorgen in de uitlevering en installatie van sommige Sessy’s. Mocht dit voor een deel van de bestellingen met levering in het eerste kwartaal van dit jaar spelen, dan zullen we de betrokken mensen daarvan op de hoogte brengen en dit goed proberen op te lossen.
Tot slot
We hopen jullie met deze update weer op de hoogte te hebben gebracht van de ontwikkelingen. Als jullie meer willen weten, vragen hebben (of ideeën). Dan kunnen jullie ons altijd bellen.
Groet,
Twan, Roeland, Martijn, Corinne, Marc, Max, Anita, Tom, Tiemen
Wij van Sessy willen iedereen hele fijne feestdagen wensen en een geweldig 2023!
Korte terugblik
Maar voordat het zover is willen we graag eerst kort terugblikken. Want wat was 2022 een goed jaar! Het was een jaar waarin we:
Hallo (bijna) Sessy-eigenaar,
We willen je graag meenemen op onze reis om Sessy uiteindelijk goed en veilig bij jou aan de muur te kunnen hangen. Daarom weer een update vanuit het Sessy-team over de voortgang en nieuwswaardige ontwikkelingen
Team update Wellicht heb je gemerkt dat de reactietijd op vragen wat langer was dan je van ons gewend bent. Het goede nieuws is dat we druk bezig zijn geweest met het uitbreiden van ons team en met succes: we hebben Max en Corinne aangenomen. Zij gaan er samen voor zorgen dat jouw eventuele vragen snel en goed worden beantwoord. Ook gaan zij uiteindelijk regelen dat er in 2023 een monteur bij je op de stoep staat om Sessy aan de muur te schroeven en aan te sluiten (als je die optie hebt gekozen of gekregen uiteraard). |
Ook hebben we het engineering-team uitgebreid met software-ontwikkelaars en hardware-ontwikkelaars om de slimmigheid in Sessy in te bouwen. Zo kan er met de verschillende energiecontracten om worden gegaan!Certificering
Om een apparaat in huis te hebben dat teruglevert aan het stroomnet, moet er aan veel regelgeving worden voldaan. We zijn dan ook aan het toewerken naar ISO9001, waar we aan willen voldoen. Wellicht een bekend fenomeen voor je, maar als ISO9001 je niets zegt: deze certificering gaat over kwaliteitsmanagement en continue verbetering. Met deze certificering ben je er zeker van dat wij onze processen goed op orde hebben. Zo kunnen we aantonen dat alle Sessy’s die geproduceerd worden aan dezelfde kwaliteit voldoen.
De komende weken wordt duidelijk of het halen van bepaalde certificaten wellicht wat vertraging gaat opleveren. We houden je hiervan op de hoogte.
Planning en levering Zit je vol ongeduld te wachten op de levering van Sessy? Vooralsnog staan alle seinen op groen voor de levering. Alle belangrijke onderdelen die in Sessy zitten, zijn besteld en worden vooralsnog op tijd geleverd in door ons in de Sessy’s te verwerken.
Bespaartip vanuit het team & interessant leesvoer We spreken met mensen die nu contractverlengingen krijgen aangeboden voor energie van 82 cent per kWh. Soms nog hoger, soms wat lager, maar de tendens is dat energie in een flexibel contract toch echt een stuk duurder is dan de 24 cent die we gewend waren. Er is een alternatief!
Dat alternatief heet een dynamisch energie-contract. Meer daarover lees je hier: https://sessy.nl/hoe-verdient-een-sessy-zichzelf-terug/. Bij ‘Vragen’ op onze website staan nog meer korte artikelen die wellicht interessant voor je zijn om te lezen.
We horen ook graag van jou We hopen dat we je met deze nieuwsupdate een beetje een kijkje in de keuken hebben geven. We vinden het altijd leuk om reacties te krijgen. Heb je nog vragen, waarvan je graag wilt dat deze in een volgende update besproken worden, laat het ons weten!
Voor nu gaan we snel weer aan het werk om Sessy te realiseren! Groet,
Roeland & Twan (en Martijn, Max, en Marc, Corinne, Tom, Tijmen en Thijs)
|
Er zijn meer dan 1000 Sessy’s verkocht!
https://www.change.inc/energie/geld-verdienen-met-je-thuisbatterij-nederlandse-start-up-maakt-het-mogelijk-38589
https://fd.nl/bedrijfsleven/1481270/zonnepaneelheffing-en-vol-stroomnet-geven-thuisbatterij-voorzichtig-glans
Voor sommigen was het begin juni dat jullie je inschreven voor Sessy, voor enkele van jullie is het slechts een paar minuten geleden. Voor jullie allen geldt: We hebben goed nieuws!
We hebben zojuist het persbericht geplaatst dat er genoeg inschrijvers zijn in de voorverkoop. We gaan dus ook echt van start!
Wij zien al een tijdje dat de inschrijvingen goed gaan, maar dat wisten jullie van elkaar natuurlijk nog niet. Wij zijn er super blij mee, omdat we weer een belangrijke stap kunnen zetten naar ons doel om een echte impact te maken op de energie-transitie.
Veel dank voor jullie vertrouwen in onze onderneming en Sessy. Mooi dat jullie dit avontuur met ons aan willen gaan. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. We zijn geholpen met herrie in en over de tent, dus vergeet niet jullie vrienden en familie te vertellen over die slimme Nederlandse thuisbatterij!
Wij gaan snel aan het werk, want er is nog heel veel te doen.
April ’22: Met een simpele website, waarop we onze plannen presenteerden, hebben we interesse in de markt gepolst voor ons concept. Mensen die hun contact gegevens achter lieten, hebben we gebeld en gevraagd naar hun motivatie om een thuisbatterij te willen.
Mei ’22: Na de validatie van interesse zijn we ook offertes gaan opstellen die getekend konden worden als onderdeel van een voorverkoop-actie. In startups leer je dat interesse pas echt is als mensen ook geld overmaken. Eind mei hebben de eerste mensen ingetekend op de voorverkoop die we hadden aangekondigd.
2018 – 2021: Al jaren lopen we rond met het idee om een eigen thuisbatterij te maken. Echter, er was nog nauwelijks sprake van het afbouwen van de salderingsregeling en dynamische energiecontracten waren nog niet heel populair. Daarom hielden we ons bezig met grote, complexer te installeren systemen voor een niche markt. Het doel is altijd geweest om grotere impact te maken op de energietransitie en we realiseerden ons goed dat daar een ander systeem voor nodig was. In 2022 vonden we het tijd om aan dit avontuur te beginnen.
Maart ‘22: We hebben een technisch prototype gemaakt, waarmee we hebben aangetoond dat we Sessy aan het net aan konden sluiten en konden bepalen of de batterij moest laden of ontladen. Na de realisatie van deze demo, stonden we voor een keuze: Gaan we de Sessy technisch ontwikkelen tot deze de markt op kan, of gaan we valideren in de markt of er al voldoende vraag is naar dit concept? We besloten dat 2de te doen.