Bezorgen en installeren

Bestellingen kunnen inclusief of exclusief installatie zijn. Onze partners (je vindt ze hier) kunnen de installatie verzorgen. Sessy wordt dan geleverd op het moment dat zij de installatie bij jou komen verzorgen. Zij maken hiervoor in overleg met jou een afspraak. In het geval van ‘exclusief installatie’ kunnen wij de Sessy naar jou opsturen. In dit geval zul je zelf zorgdragen voor de installatie. Dit dient nadrukkelijk conform NEN1010 te gebeuren.

Annulering

Een annulering kun je mailen aan: info@sessy.nl, onder vermelding van jouw factuurnummer. Opgaaf van een reden hoeft niet, maar helpt ons wel in onze toekomstige bedrijfsvoering en wordt zeer gewaardeerd.

Retournering

Je hebt zonder opgaaf van redenen het recht om de Sessy te retourneren binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst. Een retourmelding kunt je mailen naar: info@sessy.nl, onder vermelding van jouw factuurnummer. Je draagt zelf de kosten voor dit transport. Opgaaf van een reden hoeft niet, maar helpt ons wel in onze toekomstige bedrijfsvoering en wordt zeer gewaardeerd. Zodra de Sessy gebruikssporen of beschadigingen bevat, meer is gebruikt dan alleen het inspecteren van het producten of is geïnstalleerd, dan kun je de Sessy niet meer retourneren.

Garantie

Bij een defect, zal een van onze specialisten onderzoeken hoe het defect is ontstaan en of de reparatie onder de fabrieksgarantie valt. In eerste instantie proberen we dit telefonisch of online. Indien dit onderzoek geen uitsluitsel geeft, kun je de Sessy naar ons opsturen, in overleg met onze klantenservice. In het geval het defect binnen de garantie valt, zullen wij de kosten voor transport op ons nemen. Als het defect niet onder de garantie valt, dan onderzoeken we de Sessy en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Bij een defect kun je mailen naar info@sessy.nl, onder vermelding van het serienummer van jouw Sessy. We nemen contact met jou op om verdere afhandeling mogelijk te maken.

Om aanspraak te maken op de garantie, gelden de volgende voorwaarden:

Ingebruikname verplicht

De batterij moet in gebruik genomen worden bij installatie. Dit betekent dat de batterij regelmatig geladen en ontladen wordt, conform de aanbevolen toepassingen. Als de installatie niet lukt, of als de werking door een storing wordt onderbroken, neem dan direct contact op met de helpdesk om verdere schade door niet-gebruik te voorkomen.

Geen garantie bij leegloop door niet-gebruik

Als de batterij niet gebruikt wordt en daardoor volledig leegloopt (diepontlading), kan dit onherstelbare schade veroorzaken. In dat geval vervalt de garantie, aangezien dit te wijten is aan onoordeelkundig gebruik. Om dit te voorkomen, mag de Sessy niet te lang zonder gebruik blijven staan. Wanneer de Sessy is geleverd, moet de Sessy binnen 4 maanden worden geïnstalleerd en in gebruik genomen, anders vervalt de garantie.

Onderhoud en correcte installatie

De installatie moet door een erkend installateur gebeuren. Daarnaast is de gebruiker verantwoordelijk voor het basisgebruik en onderhoud volgens de handleiding.

Normaal gebruik

De garantie geldt uitsluitend voor normaal huishoudelijk gebruik. Schade door verkeerd gebruik, externe factoren of aanpassingen aan de batterij valt niet onder de garantie.

Duur garantie

We geven een garantie van 5 jaar op de omvormer en 10 jaar of 6.000 cycli van laden en ontladen op de batterij.

Klachten

We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact opneemt met onze klantenservice, te bereiken met de telefoon via 085 0608499 of mail naar info@sessy.nl. Het helpt ons erg als je je klantnummer bij de hand hebt.

Als de route via de helpdesk niet leidt tot een goede oplossing, schrijf dan het management aan via een brief per post naar dit adres: Charged B.V. t.a.v. de directie, Wanraaij 4, 6673 DN, Andelst.

App voor meer informatie!