Gespot in de media
Heb jij ons al gespot? 👀 We adverteerden vorige week in De Volkskrant en Trouw 🎉
Waarom adverteren we? We vinden het belangrijk om consumenten het eerlijke verhaal rondom thuisbatterijen te vertellen. Helaas gaan er veel spookverhalen in de markt rond, met name over onrealistische terugverdientijden. Radar maakte er 16 december een uitzending over, en interviewde oa Vereniging Eigen Huis. In hun Energielab zijn wij een van de deelnemende partijen.
In het online artikel van De Volkskrant vertelt Twan uitgebreid over de valse beloftes waar je als consument zo oplettend op moet zijn:
Let op misleidende beloften
“Energieopslag is cruciaal voor een groenere toekomst én biedt financiële voordelen,” zegt Twan Vooijs, medeoprichter van Sessy. “Maar wees kritisch. Beloftes over snelle terugverdientijden houden vaak geen rekening met schommelende energieprijzen en overheidsbeleid. Wij zorgen dat klanten goed geïnformeerd zijn.”
Goed advies is essentieel
Veel batterijcapaciteit lijkt aantrekkelijk, maar een gemiddeld huishouden heeft vaak genoeg aan 5 tot 10 kWh. “Koop alleen wat je echt nodig hebt,” adviseert Twan.
Lees hier het hele artikel: Een thuisbatterij slaat energie op voor later. Dat bespaart kosten, maar laat je wel eerst goed informeren | de Volkskrant